nieuw schoolgebouw.

In januari 2023 start de bouw van een gloednieuw schoolgebouw. Het gebouw is ontworpen door Rosan Bosch. Het nieuwe gebouw wordt gezien als een instrument om de leerontwikkeling van de kinderen te ondersteunen. Zowel binnen als buiten wordt spelen, leren, bewegen en experimenteren met elkaar verbonden. Het gebouw en bij uitbreiding het hele schooldomein is volledig afgestemd op onze schoolvisie op leren: er worden plekken gecreëerd waar leerlingen elkaar kunnen inspireren en van en met elkaar kunnen leren.

Het atrium wordt het kloppend hart van het nieuwe schoolgebouw. Van hieruit is er connectie met het onthaal, de didactische keuken, de lunchruimte, de gloednieuwe sportzaal en de tribune. Via de tribune worden de andere units in het gebouw bereikt.

Via het kleuteratrium is er toegang tot de verschillende kleuterklassen. De peuters en kleuters van de eerste en tweede kleuterklas beschikken over een kampvuur waar de dag in een veilige omgeving kan gestart worden. Daarna kunnen ze in de verschillende zones verder spelen en leren. In het andere deel van de kleuterzone zal de derde kleuterklas en het eerste leerjaar gevestigd zijn. Er is extra aandacht voor deze leeftijdscategorie om de overgang tussen kleuter- en lagere school zo vlot mogelijk te laten verlopen. De Nuchten vormen de inspiratiebron voor de aankleding van deze ruimtes.

De overige klassen van de lagere school worden in unit 2 en unit 3 gehuisvest. De leerlingen van het tweede en derde leerjaar zitten samen in een flexibele leeromgeving waar de weides en heides de architecte geïnspireerd hebben. Het vierde, vijfde en zesde leerjaar zullen elementen van een mini-maatschappij terugvinden in hun unit.

In een tweede fase (rond mei 2024) wordt de buitenomgeving aangepakt. De speelzone zal baden in een oase van rust en groen. Er wordt onder andere een boomgaard, overdekte speelplaats ‘de stal’, bessentuin, speelbos en moestuin voorzien.