info@basisschool-klimop.be

de list bib.

Alle kinderen kunnen leren lezen, als je ze maar voldoende tijd en goede instructies geeft. Je leert namelijk lezen door te lezen, dat is de kern van het LIST-project dat al enkele jaren loopt in onze school.
Reeds van in de kleuterklassen zetten we volop in op voorleesplezier.
De kern van LIST is dat kinderen boeken kiezen en lezen die passen bij hun eigen niveau. De focus ligt dus niet op leesmoeilijkheden, maar op motivatie. Het doel van het leesonderwijs is namelijk niet het aanleren van een techniek, maar het ontwikkelen van gemotiveerde lezers die hun leesvaardigheid gebruiken om te leren en om te lezen voor hun plezier. Onze schoolbib is uitgerust met een grote variatie aan boeken voor zowel groot als klein. Voor kinderen met dyslexie worden ook luisterboeken ingezet. Daarnaast bezoeken we ook regelmatig de bibliotheek van de gemeente en ontlenen we er met onze klaskaart boeken.

translate